donderdag 1 juli 2010

Kettingwiel + stuur

Intussen zijn we weer enkele dagen verder. Het kleinere kettingwiel en het stuurtje zijn inmiddels aangekomen en werden meteen gemonteerd. De iets grotere hoek van het stuurtje zorgde voor wel wat problemen voor het monteren van de draaischakelaars en de remgrepen, plaats voor een bel bleef er bvb niet over. Die hebben we dan maar op een andere plaats, maar binnen duimbereik, gemonteerd.

Intussen heb ik + 100km gefietst met het 70mm kettingwiel en ik merk niks van het naar rechts trekken bij aanzetten. Omdat het wieltje kleiner is, is er nu net iets meer ruimte tussen de binnenkant van mijn bil en het wieltje.
Wel moest de voorderailleur ietsjes zakken, omdat de ketting er onderaan tegenaan kwam. Bij het teruglopen schuurt de ketting er nog tegen, bij het trappen niet omdat dan de ketting wordt strakgetrokken. Het kleinere wieltje blijft dus zeker zitten, alweer een stapje dichter bij de ideale fiets ;-)

Bij de fietsenmaker werd bekeken hoe en waar de drinkbushouders het best geplaatst kunnen worden. Het zitje blijkt onderaan te weinig plaats te hebben en 4 gaatjes tegenover elkaar in het frame boren, leek Harry (de baas) niet verstandig omdat dan de kans bestaat dat het frame gaat scheuren. Dat zal dus anders moeten .... Ik heb nog 2 rubber klemmen drinkbushouder liggen van de Décathlon, volgens mij moet het lukken om die tegenover elkaar rond de buis onder het zitje te monteren. Wordt vervolgd ....

Km-stand : 780

Geen opmerkingen:

Een reactie posten