Het kleine beugeltje dat ik laatst op het grote kettingwiel van de Lowracer had bevestigd kon helaas niet voorkomen dat ik toch nog vrij regelmatig een "raptobite" kreeg tijdens m'n ritten. Ik heb het beugeltje op verschillende posities vastgezet en uitgeprobeerd, maar dat hielp allemaal geen sikkepit.
Ik had de afgelopen jaren al wel eens afbeeldingen voorbij zien komen van een afdekkap die op/om het kettingwiel wordt gemonteerd, maar om er zo nog eentje te kunnen bemachtigen .... Gelukkig bleek ELAN er nog eentje te hebben liggen en dat zit nu op m'n lage racer ! Normaal gesproken zijn we nu verlost van die vervelende "raptobites" en hoef ik ook m'n benen niet meer stil te houden ter voorkoming ervan bij onregelmatigheden in het wegdek.
Het elastiek dat het gaas van de spanzit bij elkaar houdt, bleek intussen ook al ver over z'n houdbaarheidsdatum te zitten, met momenten voelde ik tijdens het fietsen de beugels van het frame aan de onderkant. Nóg verder aantrekken had geen zin meer, dat had ik al 'n paar keer gedaan. Ik had al geruime tijd een nieuw gaas van AZUB met aantrekstrips liggen, dus ik dacht die nu gewoon te monteren. Maar dat bleek niet te lukken : het frame van de zit op m'n Lowracer blijkt wat smaller te zijn dat wat nu standaard op de fietsen van AZUB zit (scheelt bijna 2cm) wat maakt dat je het "nieuwe" gaas niet mooi strak over het frame krijgt aangetrokken. Dus voorlopig maar onder het huidige gaas een nieuwe elastiek getrokken in afwachting van ....
Km-stand : 33.135