Waarom ik nu toch een groter voorwiel probeer, ligt eiglijk aan twee dingen.
Het eerste is de snelheid : in de huidige configuratie loopt de ketting van de rubber ring van het kettingwiel als ik op het kleinste kransje rij (dan lig ik 35 - 36 km/u te rijden). Er zit al een extra rondel/spacer tussen het kettingwiel en het frame, ik kan er moeilijk nóg eentje tussenstoppen. Dat valt op te lossen door de oorsrponkelijke crankbladen terug te monteren, maar ik wil eiglijk toch nog met de Rotor crankbladen blijven rijden.
Andere factor is dat het AZUB-zitje een groter zithoekbereik heeft dan de originele zit. Bij de originele zit zat ik al net boven het midden van het bereik, bij mijn huidige zit heb ik veel meer speling. Wel zijn er nu meteen dingen die anders zijn : de crankarmen kunnen nu wel het voorwiel raken. De toekomst zal uitwijzen of dat een probleem is of niet. Ook heb ik nu minder ruimte tussen de zit en het stuur omdat de zit naar boven is gebracht. Totnogtoe is het vaste stuur geen probleem geweest, maar mogelijks nu wel ....
Afijn, ik heb de gok genomen en nu is het uittesten maar. Via internet vond ik nog dezelfde velg als die van het achterwiel. Voornaaf is een Shimano XT geworden. Ook de ketting heb ik maar laten vernieuwen. De remkabel naar het voorwiel moest vervangen worden omdat die tekort was. En vooraan heb ik dezelfde 26" B'TWIN DECATHLON band als achteraan. En zo ziet dat er dus uit :
Km-stand : 13.525
Wordt toch opeens een hele andere fiets. Wel heel erg stoer zo :-)
BeantwoordenVerwijderenZiet er goed uit!
BeantwoordenVerwijderen