dinsdag 16 juni 2020

Nieuw kettingwiel

De rubber ring van het originele kettingwiel was zodanig uitgeloterd dat ik tijdens het fietsen meer aan het terugschakelen was om de ketting er terug op te krijgen dan wat anders, dus het werd écht wel tijd voor vernieuwing. Vriend Jan E. had nog een kettingwiel van zijn Quattrovelo liggen met een 10mm asgat dat hij niet moest hebben, omdat hij het nogal lawaaierig vond. Het is een wieltje zonder rubber ring of tandjes. Gisteravond langsgeweest om het op te halen en ineens de ketting te vervangen. En nu hebben we dus een groot trekkend ketttingwiel :


Vandaag al een eerste ritje gaan maken en het rijdt allemaal weer prima. De nieuwe ketting zal er ook wel voor iets tussen zitten, maar ik vind het nu stiller rijden dan voordien, ik heb niet de indruk dat het grote kettingwiel meer herrie maakt. En vooral : ik kan terug mijn 2 kleinste kransjes gebruiken !

Km-stand : 23,165

Geen opmerkingen:

Een reactie posten