Ik speelde al een tijdje met het idee om ovale crankbladen van Rotor te proberen, zowel voor de "gewone" ligfiets als in de velomobiel. Alleen de prijs, die vind ik nogal aan de hoge kant. Daarom maar begonnen met de Lowracer te voorzien van nieuw stel. Vandaag met de auto met de fiets achterop naar Peter de Rond gereden, op dit ogenblik zowat de "Ambassadeur" van Rotor op ligfietsgebied. Het afstellen en monteren was op een dik uurtje gefixt : met de oude kettingbladen erop eerst nameten waar je dode punt valt, daarna de oude kettingbladen vervangen door de nieuwe Rotors en daarna de ketting nog wat inkorten. En dat ziet er nu vooraan zo uit :
Een beschermring zit er nu niet meer op. Die kon ik er wel bij krijgen, maar dat bedekt bijna de helft van de witte letters op het tandblad, dat vond ik ook geen zicht. Aangezien ik toch geen wedstrijden rij, maakt het zoveel niet uit.
En nu eens benieuwd wat het gaat geven. Peter vertelde me dat het wel een paar weken zal duren vooraleer je het trappen met ovale tandbladen echt gewoon bent, dat bepaalde beenspieren anders worden aangesproken. We zullen wel zien. Echte wonderen verwacht ik er niet van, maar ik denk wel dat mijn knieën me vanaf nu dankbaar zullen zijn ;-)
Km-stand : 12.320
Geen opmerkingen:
Een reactie posten