vrijdag 29 oktober 2021

Nieuwe shifter

Uiteindelijk toch nog vrij makkelijk een 9-speed draaishifter van SRAM gevonden via het internet, en die was zó goedkoop, dat ik er ineens 2 heb besteld (17€/stuk !). Het draaigedeelte is niet meer van zacht rubber zoals de oude die ik had, maar van een harder soort kunststof. Hopelijk kunnen we daar weer een paar jaar mee verder. 


Ik had ook nog een trapboom liggen zonder steun voor een voorderailleur. Omdat ik mijn kleinste kettingblad vooraan nog niet één keer heb gebruikt sinds ik de Lowracer heb, is de trapboom ineens maar omgewisseld. Geeft toch weer nét een iets strakkere look, zeker als je er vanaf de zit op kijkt.

De ketting is meteen ook weer vernieuwd, dan zijn we weer voor een jaartje of twee gerust. De derailleurwieltjes heb ik nu ook vervangen, daar was het beste na + 25K ook wel af.

Nu nog op zoek naar een bagagerekje en tassen voor achterop, want de 2 tassen van Radical die nu al meer dan 10 jaar onder de zit hangen, hebben hun beste tijd wel gehad.  

Km-stand : km 25,130


Geen opmerkingen:

Een reactie posten